"Zielona Stopa Filantropa" modernizuje po raz 13.!

W środę, 9 października, o godzinie 10.00 Dom Pomocy Społecznej „Budowlani“, otrzyma pralkę oraz dwie lodówki najwyższej klasy energooszczędności, w ramach programu „Zielona Stopa Filantropa” Fundacji Nasza Ziemia. Nowe urządzenia AGD udało się zakupić dzięki współpracy z marką Barefoot.

ZAPRASZAMY DO OBEJRZENIA GALERII Z WYDARZENIA!

Program „Zielona Stopa Filantropa” ma na celu przede wszystkim zwiększanie efektywności energetycznej placówek służących kształceniu i wychowaniu dzieci oraz osobom starszym, poprzez wymianę starych urządzeń AGD na nowe, energooszczędne. Dodatkowymi korzyściami, które niesie ze sobą to działanie, jest ograniczenie liczby wyrzucanych elektroodpadów, zmniejszenie wykorzystanie nieodnawialnych zasobów naturalnych Ziemi oraz poprawę stanu środowiska naturalnego poprzez zmniejszenie emisji dwutlenku węgla.

„Zielona Stopa Filantropa” to również interesujące narzędzie CSR dla firm i instytucji, a także ciekawe i nieszablonowe narzędzie do off – setowania emisji CO2: wartościowy społecznie sposób na to, by firmowy „ekologiczny odcisk stopy” stawał się mniej carbon, a bardziej green”. –  podsumowuje Sławomir Brzózek, Prezes Fundacji Nasza Ziemia.

W tym roku do realizacji programu „Zielona Stopa Filantropa“ przyłączyła się marka Barefoot. W dniach 25 kwietnia - 22 maja, w sieci hipermarketów Real w całej Polsce pojawiły się plakaty i zawieszki na butelki win tej marki, zachęcające do udziału w akcji. Klienci, którzy kupili wino Barefoot mieli okazję przyczynić się do przeprowadzenia 13. modernizacji, ponieważ co 10. złotówka ze sprzedaży była przeznaczana na cele statutowe Fundacji Nasza Ziemia.

„Cieszymy się, że pierwsza wspólna akcja Fundacji Nasza Ziemia i Barefoot przyniosła od razu konkretne efekty." - mówi Paulina Krajewska-Grzejszczyk. - "Działania tego typu wspierają strategię zaangażowania i rozwoju marki Barefoot na rok 2013 w Polsce. Stawiamy m.in. na długofalową  współpracę z : sektorem NGO, organizacjami charytatywnymi i lokalnymi społecznościami."

Za pieniądze, które udało się zgromadzić w wyniku sprzedaży wina marki Barefoot, w najbliższą środę 9 października Dom Pomocy Społecznej „Budowlani“, mieszczący się na warszawskiej Woli, otrzyma energooszczędną pralkę oraz dwie lodówki.

„Misją Domu Pomocy Społecznej „Budowlani” jest świadczenie usług bytowych, opiekuńczych, wspomagających, edukacyjnych na poziomie obowiązującego standardu w zakresie i formach wynikających z indywidualnych potrzeb przebywających w nim mieszkańców. W ramach naszych zadań statutowych staramy się sukcesywnie wymieniać stary sprzęt AGD na nowe urządzenia, które są przyjazne środowisku. Jesteśmy placówką budżetową i posiadane środki finansowe nie zawsze pozwalają nam na zmiany, które chcielibyśmy przeprowadzać, także w zakresie oszczędzania energii, a co za tym idzie, również bycie bardziej przyjaznym naszej planecie. Cieszymy się, że zostaliśmy beneficjantami programu „Zielona Stopa Filantropa” i możemy dołożyć małą cząstkę nas samych w dbaniu o przyszłość następnych pokoleń, by żyli w lepszym i zdrowszym środowisku. Udział w programie także podwyższył naszą świadomość ekologiczną, poprzez zmierzenie realnych kosztów używania urządzeń AGD o niskim stopniu efektywności energetycznej i porównaniu ich z kosztami używania urządzeń wykorzystujących nowe technologie. Przekazany sprzęt AGD, bardzo nowoczesny i oszczędny, będzie służył naszym Mieszkańcom w codziennym życiu. Wpłynie również na oszczędności w wydatkach naszego Domu. W imieniu naszych Mieszkańców oraz Pracowników DPS „Budowlani” serdecznie dziękuję Fundacji Nasza Ziemia oraz marce Barefoot za zaangażowanie na rzecz poprawy komfortu naszego życia oraz zwrócenia istotnej uwagi na zagadnienia związane ze świadomością ekologiczną codziennego życia.” -  powiedział Jarosław Sienkiewicz, Dyrektora DPS „Budowlani”.


Marka Barefoot powstała w USA, w 1965 r. jako spełnienie dwóch życiowych marzeń jej twórców: o wspaniałym smaku wina i działalności na rzecz społeczności lokalnych. Historia marki to w dużej mierze historia jej udziału w przedsięwzięciach charytatywnych i współpracy z ludźmi, którzy uważają, że „dobre rzeczy zdarzają się tym, którzy czynią dobro”. ‘Barefoot’ w j. angielskim  widoczny na butelkach win BAREFOOT symbolizuje luźny styl życia. Luźny - lecz nie pozbawiony celu. Już ponad 3000 organizacji na świecie miało okazję się przekonać, że Barefoot to radość i zaangażowanie jednocześnie.
Barefoot w Polsce angażuje się w potrzeby lokalnych społeczności i wspiera wydarzenia dobroczynne, kulturalne, ekologiczne, artystyczne (m.in. Gala „Gwiazdy Dobroczynności 2012”, luty 2013; Barefoot Beach Rescue Project - sprzątanie polskich plaż, lato 2013). W Polsce marka działa w sześciu regionach (Trójmiasto, Warszawa, Poznań, Wrocław, Katowice, Kraków) poprzez Barefooterów - ambasadorów marki. Barefooterzy służą wiedzą na temat win, dzielą się swoimi pasjami i organizują wydarzenia lokalne. Obecnie w sprzedaży znajdują się cztery rodzaje win Barefoot: Merlot, Pinot Grigio, Moscato, White Zifandel oraz dodatkowo - w sieci Real można kupić dwie nowości: Pink Moscato i Cabernet Sauvignon.




© 2006 - 2018 Greenfone Sp. z o.o. Wszelkie Prawa Zastrzeżone.